Türk tasarımcıların diziler için hazırladıkları kıyafetler Ortadoğu ve Avrupa ülkelerinde büyük ilgi görürken, hazır giyim ihracatında tasarım ürünlerin payı da arttı.
İstanbul Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Yönetim Kurulu Üyesi ve Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul (MBFWI) Komite Başkanı Cem Altan, “2018 rakamıyla yaklaşık 18 milyar dolarlık hazır giyim ihracatında
moda tasarım ürünlerin payı 1 milyar
dolar civarında bulunuyor. Hazır giyimde kilo başına ihraç fiyatımız 19-20 dolarken, tasarım ürünlerde 60 dolara ulaşıyor. Bizim pazarlarımız Rusya, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler. Şimdi MBFWI ile İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya gibi ülkelerden misafir, alıcı davet ediyoruz ve artık oralara da satmaya başladık. Yani pazarı biraz Avrupa’ya doğru çevirmeye başladık” diye konuştu.
MODA Tasarımcıları Derneği Eş Başkanı Özlem Kaya, Türk dizilerinin yurt dışında Türkiye’yi tanıttığı gibi tasarımcıların da tanınmasına büyük katkıda bulunduğuna dikkat çekerek, “Ürün yerleştirmelerle insanlar markalara ulaştı ve ihracata ciddi katkı yaptı. Ortadoğu’da Aşk-ı Memnu’da Beren Saat’i giydiren Özgür Masur bunun en güzel örneği” dedi.
Düzenlendi*
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder